tisdag, november 01, 2005

Pyret! - Uppenbara dig!

Nu är det bara en natt kvar, sen ska vi få se dig på TV!!!
Ja, alltså... det är dax för ultraljud imorgon... Och jag känner mig lite nervös inför det.

Jag ska berätta för er att jag har haft det mest konstiga tankar under graviditeten så här långt.
Från början fick jag för mig att jag förmodligen inbillat mig det där plusset på stickan, sen var det en episod då jag absolut fick för mig att "det" nog förvunnit utan att jag märkt nåt när jag var och kissade...
Och sen då, när vi hade fått lyssna på ditt hjärta, ja då kom tanken på att det nog inte var ditt hjärta utan att det var min egen kroppspulsåder, som bara råkade ha en lite turbulent episod och pumpade mycket fortare... Och jag ska bli sjuksköterska.... Skämmes!

Klas har hela tiden varit införstådd med vad som håller på att hända i min kropp, men inte jag! Är inte det sjukt!?!? Han är uppenbarligen en mycket mer rationell person än jag :-)
Jag hade förväntat mig ett ruskigt illamående och när det inte infann sig.... ja, då är det ju klart att jag "hittat" på hela grejjen... NOT! Den mänskliga hjärnan kan vara allt bra konstig...

Men nu är det iallafall dax - upp till bevis! - finns du där eller inte? Är du en liten person eller en kanin... :-) Jag vet ju att nåt finns där, det sprattlar ju i magen, och så konstiga gaser har jag aldrig haft...

Mycket spännande, kommer inte ha lätt att somna ikväll!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem