tisdag, januari 10, 2006

Jag är en...


... dålig "bloggare"...
Riktigt glest med uppdateringar nu... Har liksom inte haft nåt att skriva direkt.
Eller jo, det är klart jag har, jag lever ju ett helt liv fullt med saker som händer - hela dagarna, men det har liksom inte blivit av...
Och så är min kamera på lagning, råkade tappa den i golvet... och nu har jag ingen kabel mellan ersättningskameran & datorn... Bortförklaringar!
Som vi får lära oss i psykologikursen vi läser nu, man söker argument för att rationalisera sitt beteende... Det här är mitt, för att ursäkta min slöhet gentemot dagboken.


Nä, skriva ska jag, men ni får klara er utan
bilder åtminstone ett par dar till.
Dock kan jag bjuda på en som mamma tog på sina favoritflickor... Jag och världens sötaste Caisa! Det var ett charmtroll ska ni veta, fast ruskigt busig med...!

Annars då? - jo, vi är nu i vecka 29 och man märker tydligt att magen växer. Var till barnmorskan några dagar efter vi kom hem och enligt hennes mått så har det växt ordentligt! Står på + 7,9 kg hittills, och blev faktiskt lite förvånad över att det inte var mer med tanke på att ALLDELES för många knäck, kakor och annat gott passerat ner över julen...

Pyret mår nog gott där inne. Härom morgonen så vaknade h*n av väckarklockan... Jag låg vaken innan ocg bara någon minut efter att klockan började ringa började det röra på sig i magen. Jag märker att Pyret blir starkare, det känns på rörelserna inifrån. Det märks också att det börjar bli trångt, för när h*n vänder sig runt känns det som en rejäl strykning längs efter hela insidan... Svårt att förklara!

Åh, vad vi längtar efter dig lilla älsklingspyret !!!!!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skriver...

Hej ungen min!
Vad kul att få se sina två "hjärtegryn" på bloggen din. Sockersött så det räcker till och blir över.
Kramisar från oss

11 januari, 2006 15:44  
Skicka en kommentar

<< Hem