tisdag, januari 17, 2006

Färdig...

...med skolan nu...
Eller ja, nu inför Pyrets ankomst iallafall, sen har jag ju 2 år kvar i skolbänken... men det är ju då det...
Blandade känslor inför detta faktum att jag gjort sista uppgiften, varit i skolan sista dgaen och sagt hejdå till vissa i klassen som jag förmodligen inte kommer ha så mycket fortsatt kontakt med. Sen finns det ju dem jag ABSOLUT inte "släpper ur sikte". Och ni vet vilka ni är... Men jag kommer sakna er rackarn´s mycket ändå, alla våra givande pluggstunder och intellektuella samtal... :-) (hade vi sånna, njae...säkert ?!?!)
Nåväl, vi ses i studiesammanhang igen om ett år, då är jag fortfarande i början, och ni snart färdiga! Kommer vara sotis då...

Men nu ska jag fixa här hemma! Sy gardiner till vårt tjusiga, nytapetserade vardagsrum, och städa iordning lite allmänt fint. Kanske börja baka lite mera, och ta emot min kära i dörren varje dag han kommer hem från en dags jobbande... Låter ju snällt, vi får väl se :-)

Men nu ska jag iallafall uppdatera "magstatus"!
Vecka 30 är här, och halvvägs förbi snart. Pyret sparkar på och verkar ha det gott i min ganska runda mage. Dock tycker jag nog inte att den har växt så mycket nu på 2 veckor, men det är nästan skönt... Har ju ett par veckor kvar, och det börjar ju kännas i kroppen att man bär på lite extra tyngd.

Enligt "utvecklings-normen" så ska Pyret nu vara cirka 37 centimeter lång och väga cirka 1300 gram. Och det är ju inte litet det! Herrejisses, det är en liten människa i min mage! :-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem