torsdag, januari 26, 2006

Det är skönt att få vara ledig!

Mina klasskompisar fortsatte i måndags sin resa mot sjuksköterskeexamen, medans jag klivit av tåget för ett tag. Jag stannar på en perrong på vägen och den känns såå mycket mer spännande än dit tåget med dem ska :-)
Och nu njuter jag i fulla drag av att få vara LEDIG! Vi har varit på shopping-spree i Stockholm några dagar, och vårt hem blir mer och mer bebisanpassat... Spjälsäng är inhandlad, badrummet ska förberedas för skötbord och några fler söta små plagg ligger i Pyrets låda...

Vi tittade in till Pyret häromdagen igen... och det var en större krabat än vid förra titten, som vi nu fick bekanta oss mer med! Och nu är det så att vi fått första pusselbiten till vem Pyret verkligen är... så här hemma pratar vi nu om h*n ... med namn :-)
Jag skriver det inte här, och ni som vet - säg inget högt!!! Saken är den att det finns de som inte vill veta förrän den dagen h*n kommer ut "på riktigt", och jag tycker att det är upp till var och en att bestämma över sin vetskap eller icke.

Hur som helst, så är vi nu i slutet av vecka 31 och allt ser så fint ut! Vår lill-älskling växer som sig bör, och ska så fortsätta ytterligare några veckor...
Och tro mig, det är en stark krabat som ser till att mamma sin inte sover för mycket... Det är träningsläger i magen och då går det ju inte att somna förrän h*n tycker att det räcker för dagen :-)

Jag ska lägga in ett nytt foto från ultraljudet, men min kära ´måste få några dagar på sig att scanna in det först... Så vi skyller på honom om det dröjer (känns bäst så - eftersom jag nu fortsatt med min eftersatthet när det gäller bloggen... ) .....

Hehe :-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem