onsdag, mars 08, 2006

Vecka 37

Det är 3 veckor och 2 dagar kvar till dagen D... eller 23 dagar... eller 552 timmar...
Varför ska det kännas så länge?!?!?
Jag menar, ska man se tillbaka så har vi ju redan väntat i 32 veckor sedan vi fick veta att vi var gravida, och det känns mycket snabbare än de kvarvarande. Tid verkar kortare när den ligger bakom en och oöverstiglig när den ligger framför en - om det är något men verkligen längtar till... Annars går ju tiden sin gilla gång...

Nå, det är bara att gilla läget!
Och alla ni som också längtar efter Pyret: Jag LOVAR att höra av mig när "överflyttningen" till världen har skett. Tror att det kan bli lite påfrestande om påringningarna redan nu har startat... :-)

Så... Vad säger graviditets-handboken om den här veckan då?
Nu närmar sig förlossningen och det är dags att börja ladda. Ät kolhydratrik mat och försök att vila mycket. Om du inte har packat din BB-väska så är det absolut dags att göra det nu.

- Jaha...ok, jag ska fixa det någon dag framöver då, ska bara fundera vad man ska ta med sig!

Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare.

- Hehe, tell me about it! Jag kissar innan jag går ut någonstans och innan jag ens hinner lämna gården så känner jag mig nödig igen... Inte så praktiskt...

Barnet är såpass stort nu att det inte finns plats att vända sig längre. Kroppen är knubbig och hjärnans aktiviteter blir mer och mer organiserade, medvetandet är också väl etablerat. Ögonrörelserna är koordinerade och synen förbättras. Barnet fortsätter att lägga på sig hull och väger nu vanligen omkring 2750 gram.

- Låter bra! Väx och må tiden som är kvar min lilla älskling! :-)

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skriver...

Ljuvligt, varmt, underbart......så mycket känslor går igenom mig när jag ser denna underbara goa mage. Tänk att "bebben" snart är här. Dax att packa upp julklappströjan. Mormor står i startgroparna...Puss på er

08 mars, 2006 22:42  
Skicka en kommentar

<< Hem