onsdag, mars 01, 2006

Träff med barnmorskan igen

Ja, som sagt så var jag nere och blev "synad" av barnmorskan idag igen.
Magen har sjunkit ner lite och jag har lättare att andas igen, vilket också bekräftades av måttbandet som sa att magens tillväxt planat ut.
Pyret fortsätter förstås att växa så länge vatten-livet fortsätter, men livmodern "stiger" inget mer nu.

Nu har Pyret lagt sig tillrätta för färden ut i verkligheten... Det var tydligen lätt att känna hur h*n låg, med huvudet fixerat nere i mitt bäcken, ryggen åt min vänstra sida och ett ben mer åt höger. Fantastiskt... och ändå finns det ju ett "skyddande" lager av fett mellan Pyret och utsidan :-)

Jag kom till och med ihåg att spela in hjärtljuden idag! Lyssnade på dem i mitt headset på promenaden hem, och gick där och njöt av både Pyret och solen på vägen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem