torsdag, augusti 10, 2006

Ny onsdag - ny bebisträff

Vi träffades denna vecka här hemma hos oss på Irisdalsgatan. Var lite fundersam hur jag skulle lösa det praktiska med att ha ytterligare sex barnvagnar på besök, men det blev bara två... vagnar alltså.

Ebba lyckades skrämma upp två av sina gäster när hon pratade (läs vrålade, som hon gör ganska ofta...), och det var generellt en mycket högre ljudnivå här hemma än vad det brukar. Vår äldre granne mittemot kommenterar alltid när jag möter henne i trappen, att vår dotter är så väldigt tyst och snäll. Hon hör henne aldrig hur mycket hon än försöker... Men nu har hon nog hört bebisskrik så det räcker för en hel månad...
Undrar vad hon tänkte?


Ebba känner ni ju igen, medsols kommer sen Alva, Arne, Sakarias och den tuffa killen i grönt är Oliwer. Nä då...ingen press på att du måste skriva nåt nu Alexandra ;-)

3 kommentarer:

Blogger Alexandra & Oliwer skriver...

haha..nä ingen press säger du ?! ;-)...det blir en fredagkväll framför datorn det hör ja det!! :-)

11 augusti, 2006 08:39  
Blogger Unknown skriver...

Vad härligt med bebisträffar! Sånt hade vi också när Olivia var bebis. Nu känner jag att tiden inte riktigt räcker till för sådana saker, jag har ju stortösen att tänka på också.

Men vi kan väl bebisdejta ibland? Olivia kommer ju att vara på dagis 2-3 förmiddagar/vecka under hösten.

12 augusti, 2006 12:25  
Blogger Ebbas mamma skriver...

Det kan vi absolut Linda!

Jag har massor med ledig tid i kalendern... åtminstone när 26 augusti är passerad :-)

13 augusti, 2006 11:27  
Skicka en kommentar

<< Hem