måndag, juli 31, 2006

Äntligen regn!

Lyssnade på väderleksrapporten imorse när jag och dottern var ute och promenerade i värmen, vilken sa att det skulle vara växlande molnighet och mestadels uppehåll under dagen.
Jo, pyttsan!
Nu har det bokstavligen vräkt ner regn i tre timmar! Vi hann ganska precis hem innan himlen öppnade sig och nu forsar det vatten efter gångbanan nedanför vår balkong. Jag hade glömt hur sköna sådana här dagar är... Bara sitta inne och pyssla med sitt, medan regnet smattrar mot fönsterbrädan. Inga funderingar på om man inte borde gå ut ändå och vad man då ska göra av dagen, utan istället bara kunna krypa upp i soffan och mysa med dottern.
Hon sover sött brevid mig och har så gjort i drygt två timmar... min lilla trötta gumma...

Man blir trött av dåligt väder, så är det bara.
Å andra sidan så blir man trött av toppenväder och hetta med...
Vilket väder blir man pigg av egentligen?

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skriver...

suck..de bara lovar och lovar,här i roma har det hitills kommit noll droppar regn. Längtar precis som dig efter en "inne-tillåten" dag med allehanda pyssel och plock men icke!! Man ska inte klaga på fint väder men EN endaste liten regnig dag är allt jag vill ha ju!

Soliga kramar från oss!

31 juli, 2006 16:26  
Skicka en kommentar

<< Hem