tisdag, augusti 01, 2006

Strandhäng

Alla unga, partyglada människor som varit på Gotland vet nog vad Kallis är. Inte jag, fram tills idag. Eller rättare sagt - jag har aldrig varit där förut, trots att det nu är min tredje sommar på Gotland, varav den andra som bofast. Nåja, inte vet jag om jag missat något särskilt för det. I och för sig så kommer det uttalandet med "mammaglasögonen" på, kanske skulle det låta annorlunda om jag var några år yngre och inte knuffade barnvagn, vad vet jag.
En liten strandsnutt precis bakom högskolan, med en liten beachvolleyboll-plätt, en restaurang med After-Beach uppträdanden och det unga, vackra folket... Ja, faktiskt en del barnfamiljer också... och så vi då idag förstås!

Jag, Ebba och Louise begav oss dit i eftermiddags, och den sistnämnda tog sig faktiskt i plurret för första gången i år. Mor och dotter höll sig dock på filten och roade sig istället med att titta på när människorna ute på bryggan fick sig själva, sina handdukar och väskor dyngsura, då svallvågorna från färjan spolade över dem. Ett fenomen som sker en sisådär 7 gånger varje dag, men det verkar finnas nya ovetande offer varje gång :-)

1 kommentarer:

Blogger Unknown skriver...

Håller med dig. Kallis ÄR överskattat! Men kanske blir det superbra efter den kommande renoveringen?

Kram!

02 augusti, 2006 09:29  
Skicka en kommentar

<< Hem