onsdag, september 06, 2006

Ebba goes Katvig

Vi har en alldeles underbar butik här i stan. Och då menar jag verkligen alldeles underbar!!! Det finns så mycket fint där, så man blir helt kollrig i huvudet av att gå in. Bara namnet - "Vildänglar" - får det att klinga i föräldrahuvudet. Kläder för små självständiga, busiga, nyfikna, starka, underbara hjärtegryn liksom!

Jag har hittat minst (och nu snackar vi absoluta minimum, kan lätt höja siffran) fem plagg därinne som jag verkligen vill att min tjej ska få... Problemet är bara att få ekvationen barnbidrag och shopping gå ihop...

Idag har vi iallafall slagit till på en rosa Katvig-overall som jag vet att Ebba kommer vara grym i ;-)

10 kommentarer:

Anonymous Anonym skriver...

Katvig ?! Är det designern eller?? Söt var den i alla fall sparkdräkten ;-)
Vad mer är damerna sugna på, skriv o berätta!!!!
Man vet aldrig vad som kan falla från dem ömma mormoderns bord.... Puss o kram på er

06 september, 2006 23:31  
Blogger Unknown skriver...

Bara 5 plagg? Jag kan lätt hitta 15-20 som jag är sugen på... ;-)

Det finns ju fördelar med att skriva om saker man vill ha på bloggen (pekar uppåt)... Min mamma verkar vara precis som din ;-)

Dags att ses snart? Nästa vecka är Olivia på dagis onsdag och torsdag. Nåt som passar damerna?

Kram, kram!

07 september, 2006 07:49  
Blogger Unknown skriver...

Förresten, Ebba kommer bli URGULLIG i den rosa dräkten!

07 september, 2006 07:49  
Blogger Ebbas mamma skriver...

Mormor - Helt rätt, designern heter Katvig. En mycket trevlig dansk sådan, som dock inte håller H&M´s prisnivå...
Hmm, hur ge sakerna vi suktar efter rättvisa i text...? De är liknande plagg, glada kläder med mycket uttryck & känslan i...

07 september, 2006 14:12  
Blogger Ebbas mamma skriver...

Linda - ja, det är en medveten hanling... lite finare form av tiggeri ;-) Nä, skämt åsido, men dina barns hemsida har ju en fin funktion i den stående önskelustan. Det är ju bra att kunna förmedla de saker som önskas...

Tycker onsdag låter som en perfekt dag att ses. När och var?

07 september, 2006 14:16  
Blogger Ebbas mamma skriver...

Och jag ser nu att jag uppenbarligen tappat all form av stavningskunskap... Sorry!

07 september, 2006 14:17  
Blogger Unknown skriver...

Onsdag blir alldeles perfekt! För mig är det nästan enklast att komma in till stan eftersom jag ändå ska in och hämta Olivia kl.14. Hos dig eller på stan?

07 september, 2006 15:10  
Blogger Ebbas mamma skriver...

Trevligt! Lunch på stan då, klockan 12? Då hinner vi käka, surra o amma till 14 :-)

07 september, 2006 15:31  
Blogger Unknown skriver...

jepp! Det blir alldeles perfa!

07 september, 2006 16:15  
Anonymous Anonym skriver...

Hej!
Läste att du blivit kär i Katvig! Jag köpte en body till Sakarias men... eftersom han är stor så var den tajt även i storlek 80, trist men jag får njuta och titta när Ebba bär sina tjusiga Katvig kläder. Jag såg att de fått in lite märkes kläder på
http://www.1klass.se/E-handel/ vet inte om de är billigare där men du kan ju alltid titta in på sidan. Må väl! Gunilla

07 september, 2006 16:28  
Skicka en kommentar

<< Hem