söndag, september 03, 2006

Kalas-sviter...

Vi var på festligheter igår. När jag tänker efter så har det varit mycket festligheter hittills i Ebbas korta liv... Dop, examensfest, födelsedagskalas, bröllop... och igår ytterligare ett dop OCH en 40-årsfest. Jag måste nog säga att det var det finaste dopet någonsin. Ceremonin var på engelska och prästen var dessutom gudfar till barnet och nära vän till föräldrarna. Så personligt, annorlunda, vackert och känslofyllt... Nu ska ju inte vi döpa Ebba, men OM vi hade tänkt göra det, så hade jag velat ha det precis som det var igår!

Sen var det barnets pappa som firade 40 år. Och oj, viken god mat vi fick, sittandes ute i trädgården, njutandes av den sista höstsolen... Ja, det kändes så iallafall, för lite kallt har det allt börjat bli nu. Vi höll ut till strax innan 21.30, men då var det skönt att få värme både från Ebba i sjalen på magen och en tjock Yllet-kofta över axlarna...

Ebba var både kalasfin och på bästa kalashumöret. Den engelska prästen gillade hennes klänning skarpt och när han sa det så höll vi också med - den var väldigt "Austin Power´s"... Inte sant?!

Nåväl, vi var hemma, iklädda pyjamas och nattamatade till dotterns vanliga sovtid... Hon somnade sött, men sov definitivt inte lika sött som hon brukar. Väckte sin mor vid 3-tiden för lite famntid och somnade om efter en halvtimme. Vaknade igen vid 5 för lite mat och somnade om en stund senare. Så trodde jag att nu skulle vi få sova gott ett par timmar till, men ack vad jag bedrog mig! Hon vaknade igen vid 6.00, igen vid 6.30 och ytterligare en gång vid 7.30, och var då klarvaken och jollrade för fullt där mellan oss.

Det blev dax att väcka det tunga artelleriet - pappa! Han gick rätt glatt upp och roade dottern gott och väl en timme, för att modern skulle få liiite mer sömn, vilket undertecknad var myyyyycket tacksam för! Kan berätta att dottern också haft sviter efter natten. Ungefär resten av dagen har tillbringats... såhär:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym skriver...

Fånigt småleende igen............ Kan man bli något annat när man går in här och läser.
Jag blir så lycklig av att ha er tre i mitt liv. Vilken fin familj ni är.
Hon är för söt den lilla gumsan är hon slumrar sött

03 september, 2006 19:55  
Blogger Unknown skriver...

Låter som ni har fullt upp! Men det är väl trevligt? Jag börjar redan bli smått rastlös av att vara hemma och hoppas att det blir fullt med aktiviteter under hösten :-)

Så söt hon är Ebba!

05 september, 2006 11:06  
Skicka en kommentar

<< Hem