torsdag, november 10, 2005

Ny dag, nya rader...

Har idag varit och träffat våran nya barnmorska. Fick byta av nån anledning som inte vi påverkade med det har ingen större betydelse.
Kändes bara bra, pratade lite och fick lyssna på dig plaskande där inne i "det lilla havet". När jag ligger på rygg så ser magen lite lustig ut tycker jag... Den är liksom som en boll, och ibland "drar" den lite till höger eller vänster vilket jag antar beror på hur du far omkring där inne.

Så här står det på en av mina "bibel-sidor" (det vill säga där jag läser, läser och läser om hur saker och ting är...) :

Fostret: Barnet mäter nu cirka 23 cm och väger ca 260-300 gram.

Ja du lilla hjärtat... Tack för den här dagen!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skriver...

Hej på er Pyret o Mamma Jenny!
Tänk ändå, att få lyssna på de ljud som finns inne hos Pyret... att kunna höra "bebben" röra på sig. Det måste vara helt fantastiskt.
Visst ser det roligt ut när magen byter form, tänk att det redan börjar synas.
Jag kommer så väl ihåg hur det såg ut när du, Jenny, var på G, men det var ju när "maggen" var i 7-8 månaden. Då rörde det verkligen på sig.....Oj vad ni har mycket fint framför er innan Pyret visat sig........ Att vänta barn är så ljuvligt.
Kramar Mamma E

12 november, 2005 19:43  
Skicka en kommentar

<< Hem