onsdag, februari 01, 2006

Onsdag 1 februari...


Klockan är 23.30 denna onsdagskväll... Tyget är slut, jag har sytt färdigt för kvällen och resultatet ligger i den uppackade spjälsängen. Jo, jag vet! - det är två månader kvar tills Pyret
kommer snusa gott i den... men har man tid och svårt att hålla sig (för det har kliat i fingrarna några dagar nu) ... ja då blir det bäddat :-) !!!

Jag städar, tvättar, syr och till och med bakar en del - ja herregud jag har verkligen blommat ut som en fullfjädrad hemmafru! Och det bästa är att jag trivs himla bra med det... just nu iallafall.
Men Klas... - Vänj dig inte vid att det alltid kommer vara så! Det vet jag att du inte gör, men säger det ändå, bara för att gardera mig :-) Puss på dig hjärtat!

Jo, så har vi det nytapetserade vardagsrummet också, så fint så!
Lite "finlir" är det allt kvar att göra med lister och upp med tavlor och så, men något större renoveringsprojekt ligger inte längre i siktet - halleluleå (som jag brukar säga)!!!

Och hörrni... nu är det natta som gäller... Ögonlocken börjar bli tunga, till och med busen i magen är lugn... Som Lill-Babs brukar säga : - Goodnight Järsjö.... Whereever you are!!!



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem