onsdag, juli 26, 2006

Ursäkta franskan i nedanstående stycke

I nättras var det inte kul alls... Och det berodde inte på att jag har en liten tjej intill mig, vilket skulle ha kunnat vara orsaken till för lite sömn.
Nej, det berodde på de två mest överjävliga, irriterande flug-jävlar (ja, jag varnade er...) som heeela tiden surrade omkring mitt huvud och sprang omkring och kalasade på de kroppsdelar som stack utanför täcket. Och varmt är det också, så inte fasen kan man ligga inlindad i täcket som skydd heller!
De killades, surrade och var bara så till den milda grad irriterande att jag överhuvudtaget inte kunde sova alls från klockan 4 i morse. Och inte lyckades jag ha ihjäl dem heller! Hur lätt är det att gå på flugjakt mitt i natten utan att väcka resten av familjen liksom? Klockan 8 var måttet rågat, med mig på randen av ett mentalt sammanbrott, så det blev en flytt in till extrarummet under högljutt svärande, för åtminstonde en timmes sömn...

Ska gå ut och lägga mig i solen ett tag nu, och hoppas på att både jag och Ebba kan slumra lite.
Och tro mig, i natt kommer inga flugor tillåtas levande i mitt sovrum!

4 kommentarer:

Anonymous Anonym skriver...

Vi kan ta med en flugsmälla åt dig som du kan beväpna dig med i kväll... Hihi.

Ses senare! Kul sida tycker Alva och hennes mamma

26 juli, 2006 13:29  
Blogger Unknown skriver...

Du med? Jag var också skogstokig på flugorna inatt! Vad har hänt som gör att det är så extremt mycket flugfän just nu? För en vecka sedan var det inte alls lika mycket!

Och vad i hela friden ska de IN och göra? De borde ju trivas bäst ute i friska luften.

Ikväll ska jag gå en rond med flugsmällaren, stänga alla fönster och sedan krypa i säng. Men nog ger jag mig katten på att det kommer finnas flugor som överlevt...

26 juli, 2006 19:03  
Anonymous Anonym skriver...

Hehe, jäkla flugor :P Å värmen e ju så pissigt jobbigt de me...
Tips ang flugor (å andra otrevliga flygande varelser): På OKQ8 finns de att köpa ett racket me inbyggd el, låter läskigt men funkar tydligen rätt bra...flugorna, eller getingen mm, får en värsting stöt å sen ligger den där på golvet... 30 spänn typ kostar den :D
Du, vi syns på lördag, jippiieee!!!

26 juli, 2006 21:45  
Anonymous Anonym skriver...

Hej å hallå
Tipset om flugsmällan är bra, har sett den "in action" i Happis. Det knäppte o fräste till, och sen var den flugan ur världen.
Man kan oxå köpa nåt som liknar myggnät (vitt nylontyg)som man fäster med dubbelhäftande kardborrtyg i vädringsfönstrena - då slipper man få in odjuren i hemmet. Goood Luck my dear!
;-) jag kan verkligen höra ditt mutter och svordomarna me, hoppas din natt varit bättre nu....

27 juli, 2006 01:08  
Skicka en kommentar

<< Hem