fredag, september 08, 2006

Tröttmössor

Lilla fröken bestämde sig för att dagen hade börjat redan klockan 8, då hon låg klarvaken, jollrande och sprattlande brevid mig. Så det var bara för mig med att vakna...
Pratade, kittlades och busade en stund. Tittade på mobilen med de färgglada djuren, lyssnade på 4:ans morgontv och busade lite till. Pappa klev upp och gick till jobbet men vi låg kvar och mös i täckets värme, tills vi somnade om. Uppenbarligen... för när jag tittade på klockan var den helt plötsligt 11! Hoppsan!

3 kommentarer:

Blogger Unknown skriver...

Lyllo dig som får sova! Här är det full rulle redan kl.7.30 och sen inte en lugn stund förrän kl.21 då lilleman slocknar för natten. Drömmer om en riktigt lång sovmorgon....

08 september, 2006 12:37  
Blogger Alexandra & Oliwer skriver...

Instämmer med föregående talare. Oliwer är jättedålig idag och har varit vaken och ledsen sen kl.4! Var tionde minut får han hysteriska gråtattacker vad man än gör. Usch va läskig denna sida av mammrollen är, när man inte alls vet hur man ska få honom pigg och glad igen :-(

08 september, 2006 13:35  
Blogger Ebbas mamma skriver...

Alexandra - usch, vad jobbigt! Jag har än inte fått prova den delen av föräldraskapet än tack och lov, men jag vet ju att det kommer... Hoppas verkligen Oliwer kryar på sig snarast!

09 september, 2006 00:51  
Skicka en kommentar

<< Hem