torsdag, december 21, 2006

Ebba goes Emmaljunga... tillfälligt!

Det verkar som om Emmaljungan äntligen blir såld! Efter två månaders tid ute på Blocket, så ser det nu ut som att gamla vagnen åker till fastlandet på nyårsdagen, och vi får då äntligen loss både pengar och plats i det som snart ska iordningsställas till Ebbas rum.
Hittills så har Ebbas lunchsömn varit förlagd till spjälsängen de gånger vi inte är ute på språng, men jag kom på att vi faktiskt kunde använda oss av "traktorn" medans den fortfarande finns här hemma, så sagt och gjort! Ebba kläddes på sovandes, stoppades om med mysiga filtar i den nu ganska tajta liggdelen och kördes ut på balkongen. Ja, kördes och kördes.... Baxades skulle jag vela påstå! Herrejisses, HUR har jag klarat att manövrera den kolossen ute på stan tidigare?!?! Jag blev nästan svettig av att ta den genom lägenheten, förbi hörn och dörröppningar, och då är jag ändå inte helt otränad. Hann nästan börja sakna lilla, nätta, servostyrda Bugaboo:n nere i cykelrummet. Hur som helst... den friska luften och ljuden från lekplatsen nedanför balkongen fick Ebba att sova sååå gott i nästan två hela timmar och jag tror att vi fortsätter... muskelservo till trots :-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem