tisdag, februari 20, 2007

Så syr vi lite igen...

Jag fyndade mängder av tyg hemma i Luleå och tro mig när jag säger att väskan höll på att spricka av välfyllnad när vi begav oss hemåt. Rea och en allmänt lägre prisnivå på de finaste tyger ni kan tänka er gjorde mig smått galen av sylust, så väl hemma åkte nu symakinen fram igen. Hela dagen har gått i skapandets tecken, så fort Ebba har slumrat har jag trampat på pedalen och detta är resultatet från idag: två par byxor och en blöjpåse (ja, det blev två, men den ena är lagd på lådan och anländer Stockholm imorgon). Jag har dessutom skaffat mig ett eget märke... Så ser ni ett litet Hjärtegryn, så är det troligtvis jag som knåpat ihop det!

8 kommentarer:

Blogger Alexandra & Oliwer skriver...

Du är så duktig med maskinen du! Camo byxorna är ju hur snygga som helst. Men snart får du nog starta en liten rörelse av det hela, för HUR ska ebbisen hinna använda allt hennes driftiga mamma syr upp?? Hihihi ;-)

20 februari, 2007 08:08  
Anonymous Anonym skriver...

Vad duktig du är vännen!!! Inte visste jag att du satt på sådana talanger:))

Man kanske får beställa något plagg någongång i framtiden:))

Hälsa Klas och Ebba... hon har ju blivit stora tjejen och kan snart gå alldeles själv..

Många kramar Sofia

20 februari, 2007 08:08  
Blogger Unknown skriver...

Wow! Jag är uppriktigt GRYMT imponerad!!! Du är så duktig vännen! Coolt med eget märke, snart är du minsann designer på toppnivå!

20 februari, 2007 09:12  
Blogger Ebbas mamma skriver...

Tack å tack!!! Det är så roligt att sy så det blir ju en del bara i farten... Och jo Sofia, man kan få beställa i framtiden! :-)

20 februari, 2007 17:18  
Anonymous Anonym skriver...

Oj vad fint gumman min, visst är det roligt att skapa åt sin lilla tösabit..........och åt vännernas gullegryn oxå!
Jag är så "mallig" över att ha en sån duktig dotter.
Puss o kram från Mamma

20 februari, 2007 22:20  
Blogger Fem i familjen skriver...

Jag sällar mig till hyllningskören och är grymt imponerad!
För en som hatar att sy och misslyckas ständigt, så framgår detta som en mycket sällsam gåva. Klart du ska börja sälja!

21 februari, 2007 14:57  
Anonymous Anonym skriver...

Tjusiga kläder!
Ropa till om du vill prova sälja.
Jag har både butik och webbshop.
(www.rumba.se)
Trevlig helg!!!

24 februari, 2007 19:40  
Blogger Ebbas mamma skriver...

Tack för era snälla ord! *mallig*

Tänkte börja med att lägga ut några plagg på Tradera och se om någon nappar...

Jessica:
Tack! Att du är villig att sälja mina kläder var ingen dålig komplimang!
Tittade in på din fina sida och jag måste erkänna att det inte riktigt känns som om mina alster platsar brevid Molo, Ej Sikke Lej och Nova Star i listan ;-)

28 februari, 2007 07:58  
Skicka en kommentar

<< Hem