tisdag, september 12, 2006

BVC igen

Den senaste månaden har Ebba bara ökat 215 gram och 1 centimeter... Det verkar alltså som om den sparsamma växten håller i sig, då det förra månaden såg ungefär likadant ut på siffrorna. Jag är lite bekymrad över detta...
Sköterskan tyckte inte alls att det var något att vara orolig över, men i nästa mening säger människan att - ja, hon behöver nog lite mer att äta. Vaddå tvetydlig kommentar?!
Ebba får ju mat närhelst hon vill, hon äter tills hon är nöjd och är ju som bekant en väldigt glad tjej hela tiden. Jag är säker på att hon skulle låta mig veta om hon var hungrig hela tiden, så varför växer hon inte så mycket då? Det verkar som om det är minimjölk jag har i tuttarna...

Jag ventilerade problemet över en promenad imorse med min kära BB-kompis som är en mycket klok och trygg tvåbarnsmamma, vilket resulterade i att jag genast kände mig lite bättre till mods... "Titta inte så mycket på kurvorna, gå på hur hon verkar må istället" - lika självklart som enkelt. Hon skulle säga till om hon inte var mätt och hon skulle inte vara så lycklig om hon var hungrig. Så jag bestämde mig för att så länge hon ökar och mår bra, så tänker jag inte oroa mig längre! Och så planerar jag att truga i henne lite mer varje gång... :-)

Ps. Lilla fröken fick dessutom sin 2:a vaccination idag, vilken hon inte ens märkte av! Hon lekte med en skallra och tog varken ögonen ifrån den eller gjorde en min när det stack, sved och plåstrades om. Tapper tjej! Ds.

2 kommentarer:

Blogger Unknown skriver...

Jag håller helt med den kloka tvåbarnsmamman (förresten, jag kanske snart är en sådan själv? *s*) och säger precis som hon. Strunta i kurvorna och se på Ebba! Gladare och nöjdare tjej får man ju leta efter :-)

Du har absolut ingenting att oroa dig för! Hon kommer att säga till om hon svälter ;-)

Vi ses snart, ska ge Isak lite mat sen drar jag till stan. Ska bli trevligt att träffas!

13 september, 2006 11:00  
Anonymous Anonym skriver...

Hej hjärta!
Som sagt, inget att oroa sig för. Med en sån nöjd och glad tjej, så spelar det ingen roll med nån kurva. Hon sover gott - äter med god aptit - är snäll med mor o far! Det är livet på en pinne.
Ebba går sin egen väg - livets goda!
Puss o kram från Mormor

16 september, 2006 12:39  
Skicka en kommentar

<< Hem