torsdag, december 21, 2006

Morfar är här!

Med tre dagar kvar till julafton, har nu världens bästa morfar landstigit på vår ö! Ebba mötte i dörren med ett stort leende och jag kunde pusta ut inför det faktum att hon kände igen honom, trots att det gått över en månad. Hon är nämligen inne i en riktig mamma-period igen och alla obekanta ansikten (speciellt manliga) är potentiella gråtframkallare. Igår var vi hemma hos en kompis på kombinerad fika- och friseringskväll och min tanke var att kompisens sambo kunde få tillbringa lite tid med Ebba medans vi färgade hår. Det var bara att tänka om, ta på sig sjalen och låta dottern vara med i badrummet, då det rann krokodiltårar och kastades rädda blickar åt Emils håll... (och han är verkligen ingen hemsk och skräckinjagande typ, tvärtom!). Inte ens Klas duger när mörkret faller, trots att det gått väldigt bra hittills när han lägger henne, men nu är det bara min famn som lockar fram John Blund vid läggdax.

Nå, sedan morfar klev in genom dörren har Ebba verkligen inte lidit brist på uppmärksamhet! Hon har fått leka, krypa och klättra under tryggt överinseende av min kära pappa och jag har lugnt kunnat dammsuga för hundrade gången, provmåla en del av Ebbas rum, sy klart hennes julstrumpa och påbörja bygget av vårt pepparkakshus...

Morfar med sin lilla favorit :-)

1 kommentarer:

Blogger Unknown skriver...

Vad härligt med morfarsbesök!! Ebba ser verkligen ut att trivas hos honom :-)

Vi har det superbra här uppe i snötäckta Sorsele och längtar INTE hem!

Kram!

22 december, 2006 18:31  
Skicka en kommentar

<< Hem