onsdag, februari 21, 2007

Barnfri = produktiv

Klockan 9.30 lämnade jag över Ebba i farmor och Bosses ömma vård inför min andra barnfria dag sedan hon kom till världen. Gårdagens pantuppdrag slutfördes genom att ytterligare 700 burkar och 30 PET-flaskor matades in i maskinen vid Ica Atterdags (jag har sedan länge lovat Klas att utföra detta uppdrag mot att få hälften av panten som betalning... vad gör man inte för några extra kronor i den tomma plånboken?), men efter denna monotona armträning sen kom vi till anledningen för Ebbas bortavaro: nämligen projekt barnrumsrenovering!

Extrarummet har tömts på alla inventarier och om ni kommer på besök så märker ni nog att vi helt plötsligt hyser alla saker på ett rum mindre, men det får det vara värt ett tag för att lilla grynet ska få ett eget rum. Det finns dock ett litet problem... Jag må vara bra på många saker, till och med jätteduktig på vissa, men när det kommer till spackling är jag nog sämst av alla sämsta. Jag drar liksom bort allt spackel då jag ska ta bort överflödet och det spelar ingen roll hur lätt på handen jag försöker vara. Får väl se det från den ljusa sidan och betrakta det här som ytterligare ett inlärningstillfälle för min talanglöshet ska inte få stå ivägen för Ebbas egna rum. Vi har ännu inte bestämt vilken färg väggarna ska få men vi lutar åt ljus limegrönt, typ. Tanken är att det ska vara klart för invigning lagom till ettårsdagen, så än är jag idel öra för tips på både färg och annat!

Till klockan 15 var allt iordningplockat, rummet tomt, pappersåtervinningen utslängd och tvätten tvättad, så då infann jag mig för att hämta hem den av mig mycket saknade dottern. Visst var hon glad att se mig också, men inte hade hon saknat mig nämnvärt. Vad hon däremot hade gjort var att charma Bosse totalt! Visst är det allmänt känt att hon är en mycket glad och lättsam liten tjej, men att få rå om henne en hel dag, alldeles själv, utan tillgång till varken mor eller far, kan ju ge upphov till en lite annorlunda sinnesstämning. Men icke... hon har skrattat, lekt och myst hela dagen och jag behöver nog inte tjata för att få lämna ner henne till plusfarfar igen :-)


3 kommentarer:

Blogger Unknown skriver...

Jag läste detta inlägg före "på fel plats..." och reagerade på att du bara skulle få hälften av pengarna från panten. Tänkte att det lät lite konstigt om det nu var petflaskor från ert hem och skulle precis skriva ett inlägg om att du minsann var värd ALLA pengarna. Men som tur var läste jag det andra och inser att det var flaskor och burkar från Klas jobb... Då blev det ju en annan grej och otroligt generöst av dem! Det måste ju ha blivit en redig slant!

Skönt att det går bra för Ebba att vara hos farmor och Bosse! Ska bli spännande att se rummet när det är klart :-)

22 februari, 2007 08:40  
Anonymous Anonym skriver...

Effektivt värre för fru Hult, men jag blir lite "avis" på Marianne o Bosse som får vara med Ebba =0)
Lyckliga dom som har gullhjärtat så nära.
"Avis" är jag inte egentligen, jag är glad för deras och Ebbas skull att ni finns i samma stad och inte alls så lång promenadväg ifrån varann, det är GULD VÄRT.
Kram på er alla från Mamma på fastlandet.

22 februari, 2007 11:46  
Blogger Unknown skriver...

Tack, tack för att ni lämnade mobiltelefonen och haklappen här! Jag insåg att jag hade glömt dem redan på parkeringen men ooooooorkade inte gå upp och hämta det... TjockIsak är ingen lek att kånka runt på :-)

23 februari, 2007 21:18  
Skicka en kommentar

<< Hem