måndag, februari 26, 2007

Renovering pågår

Vårt tredje rum ser ut som en krigszon, den forna hästbården är ett minne blott, skarvarna är nedslipade, tre gamla lager tapet har blottats på sina håll och en hel vägg är blå. Imorgon blir det första dragen med spackelspaden och förhoppningsvis är det klart för målning till helgen. Kanske är jag omåttligt optimistisk (min man tycker nog det när han läser detta) men jag vill iallafall tro att jag har ett fint, ljust, nymålat rum inom räckhåll för att orka leva med skipdamm och spackelångest i några dagar till. Säga vad man vill om själva arbetet, men dottern samarbetar iallafall väldigt duktigt. Hon sover på sina tider och finner sig väl i att inte få lika mycket tid i sin mammas famn som vanligt. Hela lördagen tillbringade hon med Klas och i söndags var det promenad och lek med Ninnie på agendan (Tack vännen!!!). Kanske lyckas vi få lite barnpassning i helgen också, så kanske målningen verkligen blir av även utanför mina optimistiska tankebanor?



Ps. Om klockan är för mycket för att slipa, kan man alltid sy...

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skriver...

Oj vad fina gardiner, de passar jättebra till väggarna i köket, som gjorda för varann - ett genomgående tema i familjen Hult - alltså GJORDA FÖR VARANN!!
Vad skoj att Ebbas rum är på G, blir spännande att se slutresultatet.
Kramar fr Mamma

27 februari, 2007 19:27  
Skicka en kommentar

<< Hem