söndag, september 17, 2006

Oh my... hur ska det gå nu?

Med risk för att bli politisk måste jag få skriva dessa ord. Fan, fan, fan!!!!!
Utan att avslöja i klartext hur jag la min röst, är jag rädd för att det värsta tänkbara har hänt sett genom föräldraglasögonen: borgarna segrade :-(
Okej, jag kan komma på EN ENDA sak som är positivt med det inträffade - Reinfeldt är trevligare att titta på än Persson - men det är nog fan det enda!
Undrar hur folket har tänkt, för det är ju faktiskt inte så att mer än hälften av Sveriges befolkning är höginkomsttagare, pensionerade miljonärer eller på annat sätt ekonomiskt oberoende. Det kan och är inte kul, att vara arbetslös, småbarnsförälder, sjukskriven eller pensionär ikväll. Inte för att det varit guld och gröna skogar med sossarna bakom spakarna heller, men framtidsvyn ser inte direkt mer lovande ut nu... Det är väl bara att börja spara nu innan föräldraförsäkringen, som utlovat, körs i botten...

2 kommentarer:

Blogger Unknown skriver...

Folk har röstat på moderaterna enbart för att de är trötta på att sossarna suttit vid makten i 12 år! Jag tycker inte att det är rätt men samtidigt så välkomnar jag en förändring... det är bara att hoppas att vänstern kan göra ett bra jobb i oppositionsläget och stoppa alla vansinnes idéer!

18 september, 2006 08:52  
Blogger Ebbas mamma skriver...

Ja, så är det nog. Och sossarna vann inte direkt röster nu, med tanke på förra valets brustna löften... Håller med om att en förändring mot det gågna behövdes, men jag är lite nervös över hur moderaterna kommer förvalta makten. Den som lever får se!

18 september, 2006 10:40  
Skicka en kommentar

<< Hem