lördag, december 23, 2006

Dan före doppare-dan

Tanken var att Ebba skulle få en ny fin klänning att ha på julafton, men tyvärr befinner den sig fortfarande i postens händer så det blev till att tänka om. Symaskinen stod framme sedan julstrumpan, tyg var sedan tidigare inhandlat och en trevlig mönsterbok från 70-talet är hemma på lån från biblioteket, så när Ebba lagt sig satte jag igång med julklänning plan B... Klockan hade hunnit bli 01.45 i nättras när jag klippte av sista tråden, men så fick sig Ebba en ny, fin julklänning ändå!


Julstrumpan ja... Det kom jag på för en stund sedan, att vi inte har något litet paket att lägga däri. Så det blir till att ila iväg ut i affärerna, bland alla andra sista-minuten shoppare och köpa något till ändamålet. Måste passa på att tacka Linda för Panduro-infon annars hade den inte blivit så här fin!


Inte för att någon direkt julstämning har infunnit sig i min kropp, då det ännu är bar backe, solsken och 8 grader varmt. Men såhär dagen innan julafton börjar det ändå sjunka in att det faktiskt är dax. Idag ska det skinkan griljeras, knäcken kokas, sillen fixas och de sista klapparna ska slås in. Och ja, granen ska kläs! Då är jag säker på att julpirret i magen kommer som ett brev, enligt tidtabell, på posten!

3 kommentarer:

Blogger Unknown skriver...

Superfin klänning och superfin julstrumpa! Du har ju minsann värsta pysselådran i dig, jag tror vi är ganska lika du och jag :-)

Ha en riktigt mysig julafton! Hälsa Bo och Marianne så mycket från oss.

Kram, kram!

23 december, 2006 17:09  
Blogger Ebbas mamma skriver...

Tackar! Jag gissar på att det snart kommer bli fler plagg, då boken är helt grym och sysuget satt in till tusen! Och jo, vi har nog några gemensamma nämnare, även om du är pysseldrottningen ;-)

Kram på er däruppe i vinterland!

24 december, 2006 00:33  
Anonymous Anonym skriver...

Älskade ungen min.....
Vad du är underbar i din pyssel-iver, jag blir så varm i hjärtat, för jag vet precis hur du är när du är sååå inne i ditt skapande.
Jag älskar dig så och saknar dig jätte jätte mycket.
Jag är så lycklig över att du är en del av mitt liv.
Kramar från Mamma

24 december, 2006 19:53  
Skicka en kommentar

<< Hem