onsdag, november 30, 2005

vecka 23

Ja, jag har ju glömt att skriva tidigare i veckan, så snart är det "vecko-byte" igen! Är idag i vecka 22+5, vilket jag vet låter som latin för vissa... Det gjorde det för mig också till en början, men efter man blivit invigd i den inre kretsen, där man strävar att siffrorna ska komma närmare 40, då vet man! Full koll!
Häng mé nu:
Det innebär alltså att 22 fulla veckor och 5 fulla dagar är tillryggalagda... Om en dryg timme kommer det vara 6 fulla dagar, när det blir nytt dygn. Idag är alltså den 6:e dagen i vecka 23.
Är ni mé mig än?
Skitsamma, det är ju bara jag som räknar dagar....timmar.....minuter....... :-)


Vad säger då "bibeln" om bebisen?
Barnet mäter cirka 27 cm och väger upp emot 500 gram. Barnet kan nu få hicka i livmodern och med lite tur kan mamman känna igen detta som ett rytmiskt dunk, som kan hålla på en god stund. Huvudhåret har nu börjat växa ut...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem